tirsdag 5. januar 2010

Bokbindingskurs

Fra tirsdag den 13.04.2010 holder jeg kurs i bokbinding på Folkeuniversitetet Oslo. Kurset går over fire tirsdagskvelder.

På dette kurset vil vi gå gjennom forskjellige bokbindingsteknikker. Vi kommer til å lage et enkelt fotoalbum, samt andre dekorative notatbøker. Albumet har hardt pappomslag, men de andre bøkene er såkalte "myke innbindinger" med spennende detaljer som sømteknikk, sløyfer og eventuelt annen dekor. Deltakerne vil få informasjon på forhånd om hva slags materialer som skal brukes og man kan da velge ut farger, papirtyper etc. ut i fra hva man selv liker.

Vi lager like typer bøker/album, men deltakerne vil ha en viss mulighet til å være kreative, og til å skape egne versjoner av det som blir gjennomgått på kurset. I løpet av kurset vil man få innføring i hva slags materialer som egner seg til bokbinding, samt hva slags utstyr man trenger. Man vil kunne kjøpe/låne utstyr av kursleder. Innkjøp av utstyr kommer i tillegg til kursprisen og betales til kursholder.

Dette er et kurs som passer for personer som aldri har lagd bøker før, men også for de som har deltatt på kurs hos meg tidligere.

Påmelding og informasjon om kurssted/tider gjøres hos Linda Bjørnsletten v/Folkeuniversitetet Oslo på telefonnummer 03838.

Andre spørsmål kan rettes til meg. Velkommen på kurs!

2 kommentarer:

Anneline Nyvold sa...

Dette kurset har jeg meldt meg på, og jeg håper du får nok deltakere slik at dette blir noe av. Jeg har bundet en del bøker fra før, men synes ikke det gjør noe å lære det skikkelig, og kanskje lære noe nytt også. Å bare sitte hjemme og lese i bokbinderbøkene er litt "ensomt". Hadde vært moro å få litt inspirasjon fra levende mennesker også :-) Drømmer om å bli håndbokbinder en dag..! <3
Lykke til med deltaker-sankingen.

Tone Goborg sa...

Det blir kurs! Gleder meg masse. Skal få sendt ut informasjon om hva deltakerne må ha med seg etc. og dette vil bli distribuert av Folkeuniversitetet før kursstart.